vrijdag 15 juli 2011

The Tree of Life


Coen kwam op 22-2-11 ter wereld. Wat een prachtgetal hè? Dit weekend wordt hij gedoopt en ik mocht de bijbehorende feesttaart maken. Op het geboortekaartje stond een grote zilveren boom. Tja, daar kon ik niet omheen en ik had al gauw een schets van de taart op papier staan.
De boom is gedust met zilverdust. Eerst heb ik de fondant gekleurd in een lichte grijze tint. Dan dekt het zilver beter. Ik heb een half potje dust gebruikt. De taart is 20 cm hoog en ook de doorsnede is op het breedste stuk 20 cm. Er zit maar 1 laag op, maar voor het echte bling effect had ik er het hele potje op moeten dusten.
Een tijdje terug heb ik voor een siertaart een zilverspray gebruikt, maar dat was helemaal niks, smaaktechnisch dan. Het rook naar hairspray, niet echt uitnodigend om te eten....
Deze taart is gevuld met vanille crème en lemoncurd, een echte zomerfavoriet!