zondag 17 juli 2011

Joy! All night long...


Yes!!! Er zijn van die nachten dat je aan het taarten bent, die zijn magisch. Dan wil je niet slapen, kun je niet slapen. De allesomvattende taart slurpt de nacht, inclusief tijdsbesef helemaal op en voor je het weet wordt het licht buiten. Nouja in mijn geval kwam Wim terug van een avondje Dj-en...en dan is het laat....eh vroeg dus. Om half 8 was ik dan echt klaar, maar opruimen, foto's maken, uploaden en
Nog een kwartier voor de klant komt en ik vind het doodeng... Deze taart moet gestapeld en wel nog helemaal naar Almere...

Ik had echt een Margaret Braun aanval. Ik heb heerlijk gespeeld met gumpaste en royal icing. De hond boven op komt van een tutorial op youtube. Ik moet echt nog veel leren over boetseren, maar met het nieuwe boek van Wendy Schlagwein, hoop ik snel aan de slag te kunnen. De icing was leuk...maar zo irritant. Heb ik eindelijk nummer 1 piping tubes....zitten ze de hele tijd verstopt, tja, mijn eigen schuld, om half 6 's ochtends neem je het niet zo nauw met mixeren.... Ahum....
Ik heb een aantal prachtige nieuwe kleuren uitgeprobeerd, om mee te verven van verschillende merken, daar kom ik nog een keertje op terug. Dustjes verdienen een eigen topic!

Inmiddels is de klant geweest en na secondenlang te hebben gestaard met oeh en aaah,'s vraagt hij: "Maar wat is nou de taart dan??"
"Dit...alles wat je ziet"
"WAT??...heh, maar hoe doe je... wat is....is dat marsepein ofzo?"

Hihihii, ik moest even grinniken, ik vergeet soms de krachtige magie van een gedecoreerde taart en hoe voelt als je hem voor het eerst ziet. En ik heb ook genoten. Wat een heerlijk nachtje....Tijd voor een dutje...